ShoutMix chat widget

Followers

Kod Tangan BM

Friday, February 18, 2011

Aktiviti Literasi Sains & Matematik

Salam 1 Malaysia. Di kesempatan ini saya 'upload'kan beberapa gambar yang sempat diambil semasa sesi p&p dijalankan. Antara aktiviti yang dipilih ialah aktiviti mengecam nama bapa murid-murid. Secara keseluruhan murid prasekolah saya mampu mengecam nama bapa mereka melalui latihan berulang kali. Walaupun terdapat beberapa orang murid yang masih tidak dapat mengecam perkataan nama bapa mereka, namun keinginan dan semangat untuk mencuba tetap ada dalam diri mereka.

Bagi aktiviti matematik, Hari ini ( Jumaat, 18 Februari 2011 ) saya mengajar konsep masa kepada murid. Memang sukar untuk mengawal keinginan dan minat murid prasekolah. Masing-masing berebut model jam yang hanya ada satu sahaja. Ini la masalah dan cabaran yang perlu guru prasekolah hadapi iaitu mengajar, mendidik murid-murid bersabar, menunggu giliran dan bertolak ansur.. Kepada yang mempunyai idea yang bernas, silalah tinggalkan komen di blog ini.

Jadi inilah beberapa gambar yang saya sempat ambil dibantu oleh Pembantu Pengurusan Murid.

sekian, terima Kasih.

Yang Benar
GURU PRASEKOLAH
SKPK JALAN PEEL
55100 KUALA LUMPUR

Hamiky boleh mengecam nama bapanya melalui kad perkataan.

Cheah boleh mengenal nama keluarganya hanya melihat perkataan di kad sahaja.

Apa komen anda?

Haziq, murid yang menunjukkan prestasi perkembangan yang baik pada tahun ini. Syabas!!

Haziq menangis?? Biasalah kalau dah nama kanak-kanak. menangis ni macam satu mesej dan maklumat ( Hehe)

Masing-masing berebut kad perkataan.

Ni pula aktiviti kognitif iaitu Matematik. Belajar konsep masa menggunakan model jam dan kad waktu

Model jam ni perlu ditambah?

Hakimy cuba melaraskan jarum jam agar sama dengan waktu di kad perkataan yang diberi.

Haziq boleh melaraskan waktu dengan betul cuma kadangkala dia keliru jarum jam pendek dan jarum panjang bagi minit.

Ni Cheah, satu-satunya murid berbangsa Cina pada tahun 2011.

Hakim masih perlu diberikan latihan dan galakan berterusan. Menunjukkan minat dan turut serta didalam aktiviti

2 comments:

Anonymous said... [Reply to comment]

xpe...budak2 ni semangat memang tinggi.....kalau di pupuk dengan betul budak2 ni lebih baik dari budak normal....

Anonymous said... [Reply to comment]

salam. saya nak mintak sedikit cadangan . saya adlah pelajar didalam kos pendidikan pra sekolah. saya dapat tugasan mengajar tentang konsep waktu.aktiviti ape plg sesuai saya jalankan?

Post a Comment

Popular Posts